UA-84378298-1
Hebbes! Kindercoaching
                                                       © Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!

Ik leer anders

Hebbes! Kindercoaching
Ik leer anders is een leermethode die beelddenkers (d.m.v een basistraining) leert om informatie te vertalen naar hun visuele informatiesysteem. Een groep onderpresterende leerlingen heeft een bijzondere gave: het zijn beelddenkers!  Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt de lesstof niet goed begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks want de lesstof wordt op dezelfde manier aangeboden als op school. Direct resultaat Doordat de lesstof op de juiste manier wordt aangeboden aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Want wanneer we overschakelen naar het visuele informatiesysteem wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen. Vervolgens krijgt de informatie een vaste plek in het hoofd. Hiermee krijg je grip op het opslaan, verwerken en onthouden van de aangeboden leerstof en kan je bij toetsing de informatie makkelijk terug vinden in je geheugen. Dit geeft rust in je hoofd. Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Ervaar zelf of deze leermethode ook voor jou werkt. Leerproblemen aanpakken met de training ‘Ik leer anders’ is leuk en versterkt het gevoel van zelfvertrouwen. Inhoud basistraining: Doelstellingen vooraf bespreken. Informatiesysteem testen en leerstrategie bepalen. Rust en ruimte creëren. Basisinformatie leren op een manier die past bij een visuele cognitieve leerstijl: informatie op juiste wijze ordenen            alfabet en woorden opslaan cijferveld, rekenen, tafels            klokkijken (analoog en digitaal) Ook krijg de leerling tips voor: topografie, werkstukken, spreekbeurten, boekbespreking en geschiedenis. Reserveer tijdens de training elke dag 10 minuten om de nieuwe leermethode thuis te oefenen. Naast de standaardtraining “Ik leer anders” kan er ook een training op maat worden gegeven. Bij het coachen van kinderen en jongeren is het individu het uitgangspunt NIET de methode! Bent u nieuwsgierig geworden, naar een andere manier van leren. Neem dan contact op voor een gratis oriënterend gesprek of meld u aan. Klik dan hier.
© Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind i een passende leermethode!

Wat is ik leer anders?

Hebbes! Kindercoaching

Ik leer anders

Ik leer anders is een leermethode die beelddenkers (d.m.v een basistraining) leert om informatie te vertalen naar hun visuele informatiesysteem. Een groep onderpresterende leerlingen heeft een bijzondere gave: het zijn beelddenkers!  Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt de lesstof niet goed begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks want de lesstof wordt op dezelfde manier aangeboden als op school. Direct resultaat Doordat de lesstof op de juiste manier wordt aangeboden aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Want wanneer we overschakelen naar het visuele informatiesysteem wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen. Vervolgens krijgt de informatie een vaste plek in het hoofd. Hiermee krijg je grip op het opslaan, verwerken en onthouden van de aangeboden leerstof en kan je bij toetsing de informatie makkelijk terug vinden in je geheugen. Dit geeft rust in je hoofd. Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Ervaar zelf of deze leermethode ook voor jou werkt. Leerproblemen aanpakken met de training ‘Ik leer anders’ is leuk en versterkt het gevoel van zelfvertrouwen. Inhoud basistraining: Doelstellingen vooraf bespreken. Informatiesysteem testen en leerstrategie bepalen. Rust en ruimte creëren. Basisinformatie leren op een manier die past bij een visuele cognitieve leerstijl: informatie op juiste wijze ordenen            alfabet en woorden opslaan cijferveld, rekenen, tafels            klokkijken (analoog en digitaal) Ook krijg de leerling tips voor: topografie, werkstukken, spreekbeurten, boekbespreking en geschiedenis. Reserveer tijdens de training elke dag 10 minuten om de nieuwe leermethode thuis te oefenen. Naast de standaardtraining “Ik leer anders” kan er ook een training op maat worden gegeven. Bij het coachen van kinderen en jongeren is het individu het uitgangspunt NIET de methode! Bent u nieuwsgierig geworden, naar een andere manier van leren. Neem dan contact op voor een gratis oriënterend gesprek of meld u aan. Klik dan hier.

Wat is de  “ Ik leer anders’’ methode?

© Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!