UA-84378298-1
Hebbes! Kindercoaching
                                                       © Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!

Hoe leert uw kind?

Om te kunnen leren, moet je eerst inzicht krijgen in  hoe je denkt en leert. Denk u in beelden of in begrippen? Wanneer je in beelden denkt, denk je 32 keer zo snel als een begripsdenker (iemand met een verbale cognitieve leerstijl). Daardoor kun je snel associëren. Je bent erg creatief en inventief je denkt al snel “out of the box”. Maar het kan ook heel lastig zijn om anders te denken en te leren dan de meeste andere mensen. B.v. wanneer het kind op school niet presteert naar zijn niveau. Dit kan dan zijn zelfvertrouwen beinvloeden. Het kind kan daardoor moedeloos raken, dan is het moeilijker om gemotiveerd te blijven. Ook kun je faalangst  ontwikkelen. Dat brengt allemaal veel stress met zich mee. Misschien heeft het kind moeite om het tempo bij te houden in de klas. Hij moet immers steeds een “vertaalslag” maken van plaatjes naar woorden. Wat het kind dan nodig heeft is een andere manier van leren! Met de training ‘Ik leer anders krijg je een manier van leren aangereikt die aansluit bij beeldenkers. Ook ‘Jamara rekenen’ sluit aan bij beelddenken, het is een methode die kinderen die moeite hebben met getalbesef, hoeveelheidsbesef, getalstructuur of richtingshandelen kan leren rekenen. ‘Taal in blokjes’ is een spelling en leesmethode voor kinderen die spellen en lezen een uitdaging vinden. Beelddenkers kunnen kenmerken van dyslectie hebben. Wanneer je eenmaal inzicht hebt, in hoe je de leerstof kunt omzetten in jouw manier van denken en leren, dan roep jij ook;  Hebbes! De training ‘Ik leer leren’ is bedoeld voor alle kinderen die beter willen leren leren. Tijdens de training ontdek je jouw persoonlijke leerstijl.
Hebbes! Kindercoaching
Kindercoaching Hebbes! geeft begeleiding aan kinderen vanaf 8 jaar,  met een visuele cognitieve leerstijlstijl (beelddenkers). Beelddenkers verwerven en verwerken informatie in beelden en gebeurtenissen en denken vanuit een totaalbeeld. Dit kan op school een extra uitdaging zijn, zij kunnen moeite hebben met schoolse vaardigheden zoals: Het vak rekenen. Abstracte begrippen (zoals getallen) zijn moeilijk te begrijpen. Wanneer het begrip ‘getal’ concreet gemaakt wordt, kan de beelddenker er wat mee. De beelddenker is van nature al meer chaotisch omdat hij alle informatie simultaan verwerkt. Het geeft verwarring wanneer er verschillende rekenstrategieën worden gehanteerd. De beelddenker heeft meer aan een eenduidige strategie. Beelddenkers kunnen slordige lezers zijn. Ze lezen, zoeken het plaatje en vertalen. Dat gaat niet altijd goed. Ze lezen dan kasteel in plaats van paleis. Als ze erop gewezen worden, snappen ze het niet… huh we bedoelen toch hetzelfde…maak je niet druk. Ook het spiegelen van letters zoals de b en d zie je vaker bij deze kinderen, zij denken driedimensionaal en het draaien van letters is dan (g)een probleem Het is moeilijk om op school (waar een verbale cognitieve leerstijl word gehanteerd) veel successen te boeken. Het kind krijgt daardoor minder zelfvertrouwen met mogelijk faalangst tot gevolg. Daarom is het goed om op de basisschool al de signalen te herkennen van beelddenken. Sommige beelddenkers komen goed mee op de basisschool maar lopen later vast, vaak in de tweede klas van het voortgezet onderwijs. Mijn visie als kindercoach: Elk kind wilt leren! Mijn motto: Voor elk kind is er een passende leermethode. Mijn missie: Kinderen en hun ouders ondersteunen in het leerproces, door tips en tools te geven die past bij de leerstijl van het kind. 
Welkom
Hebbes! Kindercoaching

Hoe leert uw kind?

Om te kunnen leren, moet je eerst inzicht krijgen in  hoe je denkt en leert. Denk u in beelden of in begrippen? Wanneer je in beelden denkt, denk je 32 keer zo snel als een begripsdenker (iemand met een verbale cognitieve leerstijl). Daardoor kun je snel associëren. Je bent erg creatief en inventief je denkt al snel “out of the box”. Maar het kan ook heel lastig zijn om anders te denken en te leren dan de meeste andere mensen. B.v. wanneer het kind op school niet presteert naar zijn niveau. Dit kan dan zijn zelfvertrouwen beinvloeden. Het kind kan daardoor moedeloos raken, dan is het moeilijker om gemotiveerd te blijven. Ook kun je faalangst  ontwikkelen. Dat brengt allemaal veel stress met zich mee. Misschien heeft het kind moeite om het tempo bij te houden in de klas. Hij moet immers steeds een “vertaalslag” maken van plaatjes naar woorden. Wat het kind dan nodig heeft is een andere manier van leren! Met de training ‘Ik leer anders krijg je een manier van leren aangereikt die aansluit bij beeldenkers. Ook ‘Jamara  rekenen’ sluit aan bij beelddenken, het is een methode die kinderen die moeite hebben met getalbesef, hoeveelheidsbesef, getalstructuur of richtingshandelen kan leren rekenen. ‘Taal in blokjes’ is een spelling en leesmethode voor kinderen die spellen en lezen een uitdaging vinden. Beelddenkers kunnen kenmerken van dyslectie hebben. Wanneer je eenmaal inzicht hebt, in hoe je de leerstof kunt omzetten in jouw manier van denken en leren, dan roep jij ook;  Hebbes! De training ‘Ik leer leren’ is bedoeld voor alle kinderen die beter willen leren leren. Tijdens de training ontdek je jouw persoonlijke leerstijl.
Kindercoaching Hebbes! geeft vooral begeleiding aan kinderen vanaf 8 jaar  met een visuele cognitieve leerstijlstijl (beelddenkers). Beelddenkers verwerven en verwerken informatie in beelden en gebeurtenissen en denken vanuit een totaalbeeld. Dit kan op school een extra uitdaging zijn, zij kunnen moeite hebben met schoolse vaardigheden zoals: Het vak rekenen. Abstracte begrippen (zoals getallen) zijn moeilijk te begrijpen. Wanneer het begrip ‘getal’ concreet gemaakt wordt, kan de beelddenker er wat mee. De beelddenker is van nature al meer chaotisch omdat hij alle informatie simultaan verwerkt. Het geeft verwarring wanneer er verschillende rekenstrategieën worden gehanteerd. De beelddenker heeft meer aan een eenduidige strategie. Beelddenkers kunnen slordige lezers zijn. Ze lezen, zoeken het plaatje en vertalen. Dat gaat niet altijd goed. Ze lezen dan kasteel in plaats van paleis. Als ze erop gewezen worden, snappen ze het niet… huh we bedoelen toch hetzelfde…maak je niet druk. Ook het spiegelen van letters zoals de b en d zie je vaker bij deze kinderen, zij denken driedimensionaal en het draaien van letters is dan (g)een probleem Het is moeilijk om op school (waar een verbale cognitieve leerstijl word gehanteerd) veel successen te boeken. Het kind krijgt daardoor minder zelfvertrouwen met mogelijk faalangst tot gevolg. Daarom is het goed om op de basisschool al de signalen te herkennen van beelddenken. Sommige beelddenkers komen goed mee op de basisschool maar lopen later vast, vaak in de tweede klas van het voortgezet onderwijs. Mijn visie als kindercoach: Elk kind wilt leren! Mijn motto: Voor elk kind is er een passende leermethode. Mijn missie: Kinderen en hun ouders ondersteunen in het leerproces, door tips en tools te geven die past bij de leerstijl van het kind. 
Welkom
© Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!