UA-84378298-1
Hebbes! Kindercoaching
                                                       © Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!

Teken je gesprek

Wat is Teken je gesprek?

Teken je gesprek is een interactieve, visuele gespreksmethode. Deze methode werkt goed bij kinderen (vanaf acht jaar), jongeren en volwassenen die in beelden denken. Alhoewel de methode niet specifiek voor mensen met autisme, ADHD of ADD is ontwikkeld, blijken zij zeer veel baat te hebben bij de visuele aanpak. Voor beelddenkers is het een uitdaging om een gesprek woord voor woord te onthouden. Vaak weten ze in grote lijnen nog wel waar het gesprek over ging, maar de details gaan gemakkelijk verloren. Door de visuele ondersteuning gaat het onthouden een stuk beter. Zo zullen ze nieuwe inzichten, doelstellingen en acties eerder toepassen. De methode stimuleert ook het zelfoplossend vermogen van kinderen. De kracht van de methode is dat de tekening een kernachtig, logisch en visueel overzicht biedt aan de degene die het probleem ondervindt. Het kind of de jongere is hierbij onderzoeker van zijn eigen uitdaging en wordt ook als zodanig aangesproken. Er wordt door mij tijdens het gesprek geschetst en genoteerd met sprekende, logische kleuren onder andere: rood voor niet-helpende gedachten en handelingen,  groen voor helpende en effectieve gedachten en handelingen. Op een groot vel (A3) verschijnt een soort 'landkaart' van het gesprek. De kern van het probleem is in één oogopslag te zien. De methode geeft daardoor overzicht en duidelijkheid. Het biedt de mogelijkheid aan het kind of jongere om zelf tot inzichten en passende oplossingen te komen. Dit bevordert de motivatie en het zelfoplossend vermogen. Teken je gesprek is bij verschillende gespreksonderwerpen, problemen en uitdagingen te gebruiken. Zoals o.a faalangst, gedrag en piekeren.
Hebbes! Kindercoaching

Teken je gesprek

Wat is Teken je gesprek?

Teken je gesprek is een interactieve, visuele gespreksmethode. Deze methode werkt goed bij kinderen (vanaf acht jaar), jongeren en volwassenen die in beelden denken. Alhoewel de methode niet specifiek voor mensen met autisme, ADHD of ADD is ontwikkeld, blijken zij zeer veel baat te hebben bij de visuele aanpak. Voor beelddenkers is het een uitdaging om een gesprek woord voor woord te onthouden. Vaak weten ze in grote lijnen nog wel waar het gesprek over ging, maar de details gaan gemakkelijk verloren. Door de visuele ondersteuning gaat het onthouden een stuk beter. Zo zullen ze nieuwe inzichten, doelstellingen en acties eerder toepassen. De methode stimuleert ook het zelfoplossend vermogen van kinderen. De kracht van de methode is dat de tekening een kernachtig, logisch en visueel overzicht biedt aan de degene die het probleem ondervindt. Het kind of de jongere is hierbij onderzoeker van zijn eigen uitdaging en wordt ook als zodanig aangesproken. Er wordt door mij tijdens het gesprek geschetst en genoteerd met sprekende, logische kleuren onder andere: rood voor niet- helpende gedachten en handelingen,  groen voor helpende en effectieve gedachten en handelingen. Op een groot vel (A3) verschijnt een soort 'landkaart' van het gesprek. De kern van het probleem is in één oogopslag te zien. De methode geeft daardoor overzicht en duidelijkheid. Het biedt de mogelijkheid aan het kind of jongere om zelf tot inzichten en passende oplossingen te komen. Dit bevordert de motivatie en het zelfoplossend vermogen. Teken je gesprek is bij verschillende gespreksonderwerpen, problemen en uitdagingen te gebruiken. Zoals o.a faalangst, gedrag en piekeren.
© Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!