UA-84378298-1
Hebbes! Kindercoaching

Werkwijze

Het kennismakingsgesprek: Heeft u vragen over een specifieke training, beelddenken of andere vragen met betrekking tot leren en/of gedrag dan kunt u altijd vrijblijvend bellen of mailen. Voor contactgegevens klik hier. Wilt u eerst (mét uw kind) kennis komen maken bij kindercoaching Hebbes!, om te kijken of er een klik is, dan kan dat. Kindercoaching Hebbes! geeft u daarvoor 30 minuten kosteloos de tijd. Tijdens dit gesprek hoor ik graag van u waar de talenten en uitdagingen liggen van uw kind, waar u op hoopt en hoe het kind er zelf tegen aankijkt. Ik zal u verder informeren over de mogelijkheden die Kindercoaching Hebbes! biedt. Naar aanleiding van dit gesprek beslissen we of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Komen we overeen dat we de begeleiding kunnen starten dan stuur ik u per mail een intakeformulier. U kunt deze ingevuld terugmailen. Na ontvangst zal ik deze bekijken en de intake afstemmen op de hulpvraag. Als er nog geen vervolgafspraak is gemaakt, dan zal ik u bellen zodat we samen de afspraak voor de intake kunnen plannen. De intake: Voordat we met de begeleiding beginnen is een uitgebreide screening erg belangrijk. Zo ontstaat er een breedbeeld over de eventuele oorsprong van de uitdaging(en) en de mogelijkheden van het kind. De begeleiding kan zo optimaal afgestemd worden op het kind. Dit scheelt tijd en onnodig oefenen. Tijdens de intake bekijk ik talenten, mogelijkheden en uitdagingen. Ik kijk hierna vanuit een holistische visie.  Onderdelen uit de intake zijn onder andere; de motoriek, actieve primaire reflexen, het dominantiepatroon, het werkgeheugen en oogfuncties.  Kinderen die in de praktijk komen vinden de oefeningen uit de intake vaak leuk om te doen. Na de Intake zullen we een volgende sessie plannen om de resultaten van de intake te bespreken. Is er in de intake op een onderdeel een grotere uitdaging gevonden die meer onderzoek vereist dan zal ik deze eerst verder onderzoeken. Ik zal u een voorstel doen en uitleggen waar we aan kunnen gaan werken en waarom.  Als we het met elkaar eens zijn kunnen we aan de slag! Mocht er uit de intake naar voren komen dat er in de basis van de uitdaging een andere discipline nodig is (zoals een; dokter, optometrist, osteopaat, natuurgeneeskundige enz.) dan zal ik u eerst doorverwijzen. Voordat we aan de begeleiding kunnen beginnen. Werkwijze: Omdat ieder kind uniek is werk ik niet met een vaste methodiek. Tijdens de training kan blijken dat het kind dingen aanvullend nodig heeft, of juist sneller verwerkt. Het kind geeft dat vaak zelf heel duidelijk aan. Bij het coachen van kinderen en jongeren is het individu altijd het uitgangspunt NIET de methode! Thuis wordt er ook iets van u verwacht. Er moet geoefend worden! De duur is afhankelijk van de leeftijd en het doel. Liever 10 minuten per dag, als 1 uur in de week! Het is fijn om hier een vaste tijd voor te reserveren, zo wordt dit een goede gewoonte. Het oefenen thuis bepaald mede het succes. Het aantal sessies zullen we samen overleggen, aan de hand van de voortgang. De begeleiding vindt plaats in mijn gezellige praktijk te Elst. Jonge kinderen komen altijd samen met hun ouders/verzorgers. Jongere komen de eerste sessie samen en daarna komt de jongere alleen of in overleg samen. Tijdens de sessies maak ik gebruik van:   Ik leer anders leermethode; Mindmapping; Jamara rekenmethode; Brain Gym oefeningen; Blomberg Rhythmic Movement training; Visuele training; Ik leer leren training; Teken je gesprek; Coachee! spel; Taal in blokjes spelling en leesmethode; De kwaliteiten en talenten van het kind; Spelmateriaal; Kindercoaching hebbes! leent indien nodig, ter bevordering van de voortgang, spel(leer)materiaal, boeken enz. uit (onder algemene voorwaarden nummer 10).  Zie hier algemene voorwaarden kindercoaching Hebbes! 2018 Dit is geheel kosteloos! Wel wordt u een bedrag als borg gevraagd. De borg krijgt u terug na het volledig en onbeschadigd retourneren van het materiaal aan het eind van de begeleiding. Kindercoaching Hebbes! begeleid kinderen, jongeren en volwassenen naar: Een passende leerstrategie; Beter plannen en organiseren van (huis)werk; Meer zelfvertrouwen; Een positieve mindset; Minder prikkelgevoeligheid; Leren leren; vloeiender en netter schrijven; Beter spellen/lezen; Rustig en beter zien; Tafels automatiseren; Stevige basis voor het rekenen; Betere concentratie; Omgaan met faalangst; Betere motoriek; Weer plezier in het leren! lekker in je vel; enz..; Bent u nieuwsgierig geworden, neem dan contact op voor een kosteloos oriënterend gesprek. Contact informatie klik hier.
© Copyright Kindercoaching Hebbes! 2018         Voor elk kind een passende leermethode!
Hebbes! Kindercoaching

Werkwijze

Het kennismakingsgesprek: Heeft u vragen over een specifieke training, beelddenken of andere vragen met betrekking tot leren en/of gedrag dan kunt u altijd vrijblijvend bellen of mailen. Voor contactgegevens klik hier. Wilt u eerst (mét uw kind) kennis komen maken bij kindercoaching Hebbes!, om te kijken of er een klik is, dan kan dat. Kindercoaching Hebbes! geeft u daarvoor 30 minuten kosteloos de tijd. Tijdens dit gesprek hoor ik graag van u waar de talenten en uitdagingen liggen van uw kind, waar u op hoopt en hoe het kind er zelf tegen aankijkt.  Ik zal u verder informeren over de mogelijkheden die Kindercoaching Hebbes! biedt. Naar aanleiding van dit gesprek beslissen we of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Komen we overeen dat we de begeleiding kunnen starten dan stuur ik u per mail een intakeformulier. U kunt deze ingevuld terugmailen. Na ontvangst zal ik deze bekijken en de intake afstemmen op de hulpvraag. Als er nog geen vervolgafspraak is gemaakt, dan zal ik u bellen zodat we samen de afspraak voor de intake kunnen plannen. De intake: Voordat we met de begeleiding beginnen is een uitgebreide screening erg belangrijk. Zo ontstaat er een breedbeeld over de eventuele oorsprong van de uitdaging(en) en de mogelijkheden van het kind. De begeleiding kan zo optimaal afgestemd worden op het kind. Dit scheelt tijd en onnodig oefenen. Tijdens de intake bekijk ik talenten, mogelijkheden en uitdagingen. Ik kijk hierna vanuit een holistische visie.  Onderdelen uit de intake zijn onder andere; de motoriek, actieve primaire reflexen, het dominantiepatroon, het werkgeheugen en oogfuncties.  Kinderen die in de praktijk komen vinden de oefeningen uit de intake vaak leuk om te doen. Na de Intake zullen we een volgende sessie plannen om de resultaten van de intake te bespreken. Is er in de intake op een onderdeel een grotere uitdaging gevonden die meer onderzoek vereist dan zal ik deze eerst verder onderzoeken. Ik zal u een voorstel doen en uitleggen waar we aan kunnen gaan werken en waarom.  Als we het met elkaar eens zijn kunnen we aan de slag! Mocht er uit de intake naar voren komen dat er in de basis van de uitdaging een andere discipline nodig is (zoals een; dokter, optometrist, osteopaat, natuurgeneeskundige enz.) dan zal ik u eerst doorverwijzen. Voordat we aan de begeleiding kunnen beginnen. Werkwijze: Omdat ieder kind uniek is werk ik niet met een vaste methodiek. Tijdens de training kan blijken dat het kind dingen aanvullend nodig heeft, of juist sneller verwerkt. Het kind geeft dat vaak zelf heel duidelijk aan. Bij het coachen van kinderen en jongeren is het individu altijd het uitgangspunt NIET de methode! Thuis wordt er ook iets van u verwacht. Er moet geoefend worden! De duur is afhankelijk van de leeftijd en het doel. Liever 10 minuten per dag, als 1 uur in de week! Het is fijn om hier een vaste tijd voor te reserveren, zo wordt dit een goede gewoonte. Het oefenen thuis bepaald mede het succes. Het aantal sessies zullen we samen overleggen, aan de hand van de voortgang. De begeleiding vindt plaats in mijn gezellige praktijk te Elst. Jonge kinderen komen altijd samen met hun ouders/verzorgers. Jongere komen de eerste sessie samen en daarna komt de jongere alleen of in overleg samen. Tijdens de sessies maak ik gebruik van:   Ik leer anders leermethode; Mindmapping; Jamara rekenmethode; Brain Gym oefeningen; Blomberg Rhythmic Movement training; Visuele training; Ik leer leren training; Teken je gesprek; Coachee! spel; Taal in blokjes spelling en leesmethode; De kwaliteiten en talenten van het kind; Spelmateriaal; Kindercoaching hebbes! leent indien nodig, ter bevordering van de voortgang, spel(leer)materiaal, boeken enz. uit (onder algemene voorwaarden nummer 10).  Zie hier algemene voorwaarden kindercoaching Hebbes! 2018 Dit is geheel kosteloos! Wel wordt u een bedrag als borg gevraagd. De borg krijgt u terug na het volledig en onbeschadigd retourneren van het materiaal aan het eind van de begeleiding. Kindercoaching Hebbes! begeleid kinderen, jongeren en volwassenen naar: Een passende leerstrategie; Beter plannen en organiseren van (huis)werk; Meer zelfvertrouwen; Een positieve mindset; Minder prikkelgevoeligheid; Leren leren; vloeiender en netter schrijven; Beter spellen/lezen; Rustig en beter zien; Tafels automatiseren; Stevige basis voor het rekenen; Betere concentratie; Omgaan met faalangst; Betere motoriek; Weer plezier in het leren! lekker in je vel; enz..; Bent u nieuwsgierig geworden, neem dan contact op voor een kosteloos oriënterend gesprek. Contact informatie klik hier.
© Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!