UA-84378298-1
Hebbes! Kindercoaching

Werkwijze

Het kennismakingsgesprek: Aanmelden kan per telefoon of email. Naar aanleiding hiervan plannen we een (vrijblijvend) kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek hoor ik graag van u waar de talenten en uitdagingen liggen van uw kind, waar u op hoopt en hoe het kind er zelf tegenaankijkt. Ik zal u verder informeren over de mogelijkheden die Kindercoaching Hebbes! biedt. Naar aanleiding van dit gesprek beslissen we of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Wilt u een vervolgafspraak maken dan stuur ik u per mail een intakeformulier. U kunt deze ingevuld terugmailen voor de eerste afspraak. Dat scheelt een hoop tijd. De intake: Voordat we met de begeleiding beginnen is het belangrijk om een uitgebreide screening te doen. Zo ontstaat er een breedbeeld. De begeleiding kan zo optimaal afgestemd worden op het kind. Kinderen die in de praktijk komen vinden de oefeningen van de intake leuk om te doen. Tijdens de intake bekijk ik talenten, mogelijkheden en uitdagingen. Hierbij kijk ik naar het totaalplaatje, dus onder andere naar de motoriek, het dominantiepatroon, het werkgeheugen en oogfuncties.  Het is belangrijk uit te zoeken waar de oorsprong ligt van de uitdaging. Als het plaatje compleet is kunnen we aan de slag! Werkwijze: Omdat ieder kind uniek is werk ik niet met een vaste methodiek. Tijdens de training kan blijken dat het kind dingen aanvullend nodig heeft, of juist sneller verwerkt. Het kind geeft dat vaak heel duidelijk aan. Bij het coachen van kinderen en jongeren is het individu altijd het uitgangspunt NIET de methode! Thuis wordt er ook iets van u verwacht. Er moet geoefend worden! De duur is afhankelijk van de leeftijd en training. Liever 10 minuten per dag, als 1 uur in de week! Het is fijn om hier een vaste tijd voor te reserveren. De sessies zijn een maal per week in mijn praktijk in Elst. Jonge kinderen komen altijd samen met hun ouders/verzorgers. Jongere komen de eerste sessie samen en daarna komt de jongere alleen of in overleg. Tijdens de sessies maak ik gebruik van:   Ik leer anders leermethode; Mindmapping; Jamara rekenmethode; Brain Gym oefeningen; Ik leer leren training; Teken je gesprek; Coachee!-spel; Taal in blokjes spelling en leesmethode; De kwaliteiten en talenten van het kind. Kindercoaching Hebbes! begeleid kinderen vanaf 8 jaar naar: Een passende leerstrategie; Beter plannen en organiseren van huiswerk; Meer zelfvertrouwen; Een positieve mindset; Leren leren; vloeiender en netter schrijven; Beter spellen; Beter lezen; Groter tekstbegrip; Tafels automatiseren; Sommen onder de 20 automatiseren; Betere concentratie; inzicht in faalangst; Betere motoriek; Weer plezier in het leren! U kunt altijd bellen of emailen (klik hier) voor een oriënterend gesprek. Ligt u vraag buiten mijn deskundigheid, dan zal ik u doorverwijzen.
                                                       © Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!
Hebbes! Kindercoaching

Werkwijze

Het kennismakingsgesprek: Aanmelden kan per telefoon of email. Naar aanleiding hiervan plannen we een (vrijblijvend) kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek hoor ik graag van u waar de talenten en uitdagingen liggen van uw kind, waar u op hoopt en hoe het kind er zelf tegenaankijkt. Ik zal u verder informeren over de mogelijkheden die Kindercoaching Hebbes! biedt. Naar aanleiding van dit gesprek beslissen we of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Wilt u een vervolgafspraak maken dan stuur ik u per mail een intakeformulier. U kunt deze ingevuld terugmailen voor de eerste afspraak. Dat scheelt een hoop tijd. De intake: Voordat we met de begeleiding beginnen is het belangrijk om een uitgebreide screening te doen. Zo ontstaat er een breedbeeld. De begeleiding kan zo optimaal afgestemd worden op het kind. Kinderen die in de praktijk komen vinden de oefeningen van de intake leuk om te doen. Tijdens de intake bekijk ik talenten, mogelijkheden en uitdagingen. Hierbij kijk ik naar het totaalplaatje, dus onder andere naar de motoriek, het dominantiepatroon, het werkgeheugen en oogfuncties.  Het is belangrijk uit te zoeken waar de oorsprong ligt van de uitdaging. Als het plaatje compleet is kunnen we aan de slag! Werkwijze: Omdat ieder kind uniek is werk ik niet met een vaste methodiek. Tijdens de training kan blijken dat het kind dingen aanvullend nodig heeft, of juist sneller verwerkt. Het kind geeft dat vaak heel duidelijk aan. Bij het coachen van kinderen en jongeren is het individu altijd het uitgangspunt NIET de methode! Thuis wordt er ook iets van u verwacht. Er moet geoefend worden! De duur is afhankelijk van de leeftijd en training. Liever 10 minuten per dag, als 1 uur in de week! Het is fijn om hier een vaste tijd voor te reserveren. De sessies zijn een maal per week in mijn praktijk in Elst. Jonge kinderen komen altijd samen met hun ouders/verzorgers. Jongere komen de eerste sessie samen en daarna komt de jongere alleen of in overleg. Tijdens de sessies maak ik gebruik van:   Ik leer anders leermethode; Mindmapping; Jamara rekenmethode; Brain Gym oefeningen; Ik leer leren training; Teken je gesprek; Coachee!-spel; Taal in blokjes spelling en leesmethode; De kwaliteiten en talenten van het kind. Kindercoaching Hebbes! begeleid kinderen vanaf 8 jaar naar: Een passende leerstrategie; Beter plannen en organiseren van huiswerk; Meer zelfvertrouwen; Een positieve mindset; Leren leren; vloeiender en netter schrijven; Beter spellen; Beter lezen; Groter tekstbegrip; Tafels automatiseren; Sommen onder de 20 automatiseren; Betere concentratie; inzicht in faalangst; Betere motoriek; Weer plezier in het leren! U kunt altijd bellen of emailen (klik hier) voor een oriënterend gesprek. Ligt u vraag buiten mijn deskundigheid, dan zal ik u doorverwijzen.
© Copyright Kindercoaching Hebbes! 2016                             Voor elk kind een passende leermethode!